8 راه برای برخورد با افرادی که سعی می کنند شما را پایین بیاورند
انتشار: تیر 11، 1403
بروزرسانی: 19 آذر 1404

8 راه برای برخورد با افرادی که سعی می کنند شما را پایین بیاورند


برخی افراد آگاهانه یا ناخودآگاه دیدگاه هایی دارند که می تواند برای دیگران مضر باشد. این موارد می تواند از ژست های توهین آمیز و انتقادی تا اظهارنظرهای کنایه آمیز را شامل شود. در حالی که نمی توانیم از تحقیر و بدرفتاری دیگران با ما جلوگیری کنیم، نحوه واکنش ما به این حوادث می تواند در نتیجه تأثیرگذار باشد.

نحوه برخورد با افراد توهین کننده:

تحقیر ،

1. عصبانی نشوید

برای برخی افراد، اولین واکنش آنها پس از قرار گرفتن در معرض یک حرکت توهین آمیز ممکن است عصبانیت باشد. عصبانی شدن در چنین موقعیتی ممکن است طبیعی باشد، اما این دقیقاً همان کاری است که ما نباید انجام دهیم. خشم ما را آسیب پذیر می کند. دلیلش این است که نشان می دهیم طرف مقابل در تحقیر ما موفق بوده است و ثانیاً عصبانیت منجر به درگیری بیشتر می شود. وقتی از روی عصبانیت عمل می کنیم، درست فکر و عمل نمی کنیم.

2. فاصله خود را از موقعیت حفظ کنید

گاهی اوقات، افراد از رفتار خود آگاه نیستند، بنابراین ممکن است نظرات منفی بدهند که می تواند نگرش مثبت دیگران را تغییر دهد بدون اینکه متوجه شوند. یکی از راه های مقابله با این وضعیت این است که بپذیرید آنچه آن شخص می گوید در مورد موقعیتی است که در زندگی شخصی خود با آن مواجه است و لزوماً در مورد شما نیست. با این کار می توانید با طرف مقابل همدلی بیشتری داشته باشید و اجازه ندهید نظرات او به شما آسیب بزند.

3. برای پاسخ دادن وقت بگذارید

وقتی احساس می کنید که نظر یا اعمال کسی شما را ناراحت کرده است، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که یک نفس عمیق بکشید و اجازه دهید مدتی بگذرد. انجام این کار به شما چشم انداز وسیع تری در مورد آنچه اتفاق افتاده است، به شما آرامش می دهد و می تواند به شما در تصمیم گیری بهتر کمک کند. به جای پاسخ دادن خیلی تند، می توانید با آرامش پاسخ دهید.

4. انتقاد یا توهین را دوستانه بپذیرید یا رد کنید

برخی از افراد تمایل دارند که در تلاش برای برانگیختن عکس العملی، سرزنش کنند، از نام های آزاردهنده استفاده کنند، یا به ویژگی های فیزیکی یا شخصیتی دیگران اشاره کنند. با این حال، این ما هستیم که باید تصمیم بگیریم که چگونه به این نظرات پاسخ دهیم. برای جلوگیری از هرگونه درگیری و خنثی ، این نوع پرخاشگری می توانید از دو گزینه زیر استفاده کنید.

پذیرش نظر: با آرامش به فرد اجازه دهید بداند آنچه می گوید درست است و شما با آن موافق هستید.

از اظهار نظر خودداری کرد: به آرامی اما قاطعانه به طرف مقابل نشان دهید که آنچه می گویند اشتباه است اما شما ناراحت نیستید.

5. توضیح بخواهید

گاهی اوقات توهین چندان آشکار نیست و می توان از آنها به عنوان تعارف استفاده کرد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که توضیح بخواهید که چرا آن شخص چیزی را می گوید یا منظورش از آن چیست. در بهترین حالت، هیچ توهینی در نظر گرفته نشده بود و همه اینها فقط یک سوء تفاهم بود، اما اگر اینطور است، حداقل می توانید به جای ایجاد ناراحتی، گفتگو را دوستانه پیش ببرید.

6. فردی که شما را مورد آزار و اذیت قرار می دهد نادیده بگیرید

وقتی کسی از مرزهای خود عبور می کند و به شما احترام نمی گذارد، او را نادیده بگیرید. احتمالاً طرف مقابل متوجه خواهد شد که وقت خود را با نظرات توهین آمیز یا منفی تلف نمی کنید. همچنین می توانید به آنها اطلاع دهید که آنچه می گویند تأثیری بر شما ندارد. همچنین می توانید با حذف جزئیاتی که به نظرتان نامناسب است، مکالمه را ادامه دهید. به نوعی، با این کار، بدون گفتن یک کلمه، مرزها را تعیین می کنید.

7. از حس شوخ طبعی خود استفاده کنید

گاهی اوقات پاسخ دادن به طرف مقابل با شوخ طبعی می تواند یک موقعیت پرتنش را به یک موقعیت خنده دار تبدیل کند. این یک راه خوب برای نشان دادن این است که شما به بازی آنها ادامه نمی دهید، که به نوبه خود می تواند به کاهش استرس کمک کند. با این حال، حس شوخ طبعی می تواند در برخی شرایط اثر معکوس داشته باشد.

8. از افراد سمی دوری کنید

گاهی اوقات با افرادی روبرو می شوید که فقط به دنبال دعوا هستند. آنها را زیاد قضاوت نکنید. گاهی ممکن است افراد نتوانند احساسات خود را کنترل کنند و در نهایت از کاه کوه بسازند. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که از این افراد فاصله بگیرید. ما نمی توانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم یا اگر مجبور به ملاقات با آنها هستیم، فقط در شرایط خاصی می توانیم این کار را انجام دهیم تا باعث درگیری نشویم. این فاصله می تواند به حفظ سلامت روان و جلوگیری از هر نوع استرس کمک کند.

هیچ امتیازی وجود ندارد