بروزرسانی: 19 آذر 1404
سقف های بلند در ساختمان ها با نتایج ضعیف امتحانات دانش آموزان مرتبط است
تحقیقات جدید ارتباطی بین سقف های بلند در ساختمان ها و نتایج ضعیف امتحانات دانش آموزان پیدا کرده است. در حالی که شکل اتاق نمی تواند عملکرد پایین تر شما را در امتحان جبران کند یا شما را باهوش تر از قبل کند، اما می دانیم که محیطی که در آن قرار داریم بر ما تأثیر می گذارد و می تواند بر تمرکز و عملکرد ذهنی ما تأثیر بگذارد.

نویسندگان این مطالعه، از دانشگاه استرالیای جنوبی و دانشگاه دیکین استرالیا، می گویند اتاق های بزرگ و باز با سقف های بلند، تمرکز دانش آموزان را بر آنچه در مقابلشان است دشوار می سازد.
مطالعه قبلی که توسط برخی از همین محققان با استفاده از فناوری نقشه برداری مغز و واقعیت مجازی انجام شده بود، رابطه ای بین توانایی شناختی و اندازه درک شده از محیط اطراف یک فرد پیدا کرد. این تیم برای اثبات این رابطه چند آزمایش در دنیای واقعی انجام دادند.
ایزابلا بائر، روانشناس محیطی، می گوید: «ما کنجکاو بودیم که یافته های آزمایشگاهی خود را در دنیای واقعی اعمال کنیم و ببینیم که آیا قرار گرفتن در یک فضای بزرگ مانند یک باشگاه ورزشی در حالی که باید روی یک کار مهم تمرکز کنیم، منجر به عملکرد ضعیف تری می شود یا خیر. نه
این مطالعه نتایج امتحانات 15400 دانشجو را طی هشت سال در سه دانشگاه مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.
در اتاق های آزمون با سقف های بلند، دانش آموزان حتی پس از کنترل سن، جنسیت، زمان سال، موضوع آزمون و تجربه آزمایش قبلی، بدتر از کسانی که در اتاق هایی با ارتفاع سقف «استاندارد» شرکت کردند، عملکرد بدتری داشتند.
اما چیزی که هنوز نمی توانیم مطمئن باشیم این است که آیا ابعاد واقعی اتاق تأثیر دارد یا به عوامل دیگری در محیط مانند دما یا رطوبت داخل فضای امتحان یا حتی تعداد موارد دیگر مرتبط است. دانش آموزان آنجا
این فضاها اغلب برای اهدافی غیر از امتحانات، مانند سالن های ورزشی، نمایشگاه ها و رویدادها طراحی می شوند.
نکته این است که به نظر می رسد اتاق های بزرگ با سقف های بلند بر تمرکز دانش آموزان تأثیر می گذارد و باید بدانیم که چه مکانیسم های مغزی در کار است و آیا این موضوع روی همه دانش آموزان به یک میزان تأثیر می گذارد یا خیر.
اینها سوالاتی هستند که تحقیقات آینده می توانند به آنها پاسخ دهند. اگرچه واضح است که محیط مهم است، اما ممکن است با شرکت در آزمون هایی در اتاق هایی که به طور خاص برای آزمون طراحی نشده اند، بهترین شانس موفقیت را به دانش آموزان ندهیم.
ژاکلین برودبنت، روانشناس آموزشی از دانشگاه دیکین می گوید: «امتحانات برای بیش از 1300 سال بخش اساسی از سیستم آموزشی ما بوده است و به شغل و زندگی دانش آموزان شکل می دهد.
مهم است که تأثیر محیط فیزیکی بر عملکرد دانش آموزان را بشناسیم و اطمینان حاصل کنیم که همه دانش آموزان فرصت برابر برای موفقیت دارند.
هیچ امتیازی وجود ندارد
کمی صبر کن...
منبع: https://dinu.ir/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D8%B3%D9%82%D9%81-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D9%84%D9%86%D8%AF-%D8%A8%D8%B1-%D8%B9%D9%85%D9%84%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86/